Obsługa klienta jest kluczowa, ponieważ bezpośrednio wpływa na zadowolenie i lojalność klientów, co jest niezbędne do długotrwałego sukcesu każdej firmy. Niestety wiele przedsiębiorstw nie docenia wagi tego czynnika lub sprawia, że kontakt z obsługą jest utrudniony. W takiej sytuacji warto zdecydować się przynajmniej na częściową automatyzację, która ma wiele praktycznych zalet. Jakich? Sprawdźmy to już teraz!
Obsługa dostępna o każdej porze i w każdy dzień
Twoi klienci mogą potrzebować wsparcia nie tylko o standardowych porach od 8 do 17. To wtedy najczęściej pracują osoby z obsługi klienta, które na bieżąco rozwiązują różnego rodzaju problemy. Co jednak poza tymi godzinami? Czy dobrym rozwiązaniem jest zatrudnianie kolejnych osób, czy może automatyzacja obsługi klienta? Ze względu na koszty i efektywność, zdecydowanie warto rozważyć automatyzację, czyli wykorzystanie voicebotów oraz chatbotów, które są dostępne dla klienta dokładnie wtedy, gdy tego potrzebuje.
Odciążenie ludzi w najtrudniejszych momentach
Voiceboty stanowią sposób na to, aby w ciągu sekundy obsługiwać ponad tysiąc połączeń. Koszty zaangażowania do takiego zadania ludzi byłyby ogromne. Automatyzacja będzie więc stanowić dla osób pracujących w dziale obsługi klienta ogromne wsparcie. Dzięki temu będą mogli zająć się bardziej skomplikowanymi problemami wymagającymi kreatywnego podejścia, natomiast narzędzia do automatyzacji niejako przejmą na siebie łatwiejsze pytania i rutynowe zadania.
Atutem tego jest również odciążenie pracowników od wykonywania nudnych i nierozwijających zadań, które często sprawiają, że rotacja w dziale obsługi klienta jest wysoka. Rotacja przekłada się oczywiście na spore obciążenie działu HR i generuje dodatkowe wydatki, których większość firm chciałaby uniknąć.
Niższe koszty, większe zyski
Nie można nie wspomnieć także o kosztach. Dzięki systemom do automatyzacji obsługi klienta takim jak voiceboty oraz chatboty są one znacznie niższe. Nie oznacza to oczywiście, że można całkowicie zrezygnować z zatrudniania osób w takim dziale. Jak jednak wspomnieliśmy, dzięki automatyzacji ich rola w zespole staje się ważniejsza, gdyż przejmują na siebie realizację trudniejszych i wymagających kreatywności zadań. Po to, aby zdobyć klientów oraz ich utrzymać.
Jak wdrożyć automatyzację obsługi klienta w swojej firmie?
Każda firma ma nieco inną specyfikę działania. Dlatego tak istotne znaczenie ma określenie swoich potrzeb w tym zakresie, na podstawie których można dobrać adekwatne rozwiązanie. Co istotne, nowoczesne voiceboty oraz chatboty są na tyle zaawansowane, że można wdrożyć je niezależnie od specyfiki działania firmy, nie tylko do obsługi, ale także działów HR oraz kwalifikacji leadów handlowych.
Po określeniu swoich potrzeb oraz znalezieniu firmy wdrożeniowej potrzeba nieco czasu, aby zaimplementować rozwiązanie. Średni czas to od 3 do 5 tygodni, choć zależy to oczywiście od tego, jak skomplikowane jest dane rozwiązanie oraz jakie potrzeby ma dana firma.
Dodatkowym aspektem jest to, że profesjonalne firmy zapewniają kompleksowe wsparcie na etapie wdrożenia oraz późniejszą pomoc, dzięki której rozwiązania do automatyzacji obsługi klienta są wdrożone w sposób rzetelny i spełniają najwyższe normy.
Podsumowanie
Jak widać rozwiązania do automatyzacji obsługi klienta są warte wdrożenia i to z wielu różnych powodów, od zwiększenia efektywności obsługi, przez większe zadowolenie odbiorców, aż po obniżenie kosztów. Jeśli są to cele również Twojej firmy, to koniecznie sprawdź najlepsze rozwiązania.
—
Artykuł sponsorowany
Trzeba automatyzować wszystko, co się da